4 Nisan 2019 Perşembe

Arduino Programlama Kodlama Nedir Nasil Kullanilir



Merhabalar

Oğlum Demir ile Kodlama ile ilgili bir video hazırladık. Malumunuz  ilkokuldan itibaren Kodlama ile tanışıyor çocuklar artık. Çocuklar için robotik kodlama diye dersler var.


Bu videomuzda Arduino programlama platformundan ve elimizdeki Arduino  Nano serisinden bahsediyoruz.  Arduino programlama platformu 7 den 70 e ilgi duyan herkes için kullanımı tercih edilen bir platform
Arduino program platformunu web sitesinden indirdik


Videomuzda Arduino programinin icindeki basit ornekler uzerinden kodlama yapip calistirdik.


Biz "Blink"  yaptık. Yani işlemci üzerindeki ışığın belli aralıklarla yanıp sönmesini sağladık. Örnek kendi koduyla hali hazırda programın içinde. Çocuk burada süre kısımlarıyla oynuyor. Hem kodun nasıl yazıldığını görüyor, hem de istediği süre aralıklarını girerek işlemcide çalışmasını sağlıyor.

Program içindeki örnekler haricinde piyasadaki kitaplardan da faydalanabilirsiniz
Örnekler


Bu sekilde cocuklar kodlamaya adım atabilirler.

Çocuklara kodlama nasıl öğretilir diye soruyorsanız, bu platformdan gidebilirsiniz.Oldukça keyif verici olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.


Herkese mutlu günler💕




2 yorum:

  1. Vayyy. Arduino... bir tek ismini biliyorum desem....
    Büyük bir iştahla ne yaptığını anlatıyor ama zerre anlamıyorum. Içim sıkılıyor hatta. Parçalar istiyor sürekli, Allah'tan ucuz parçalar. Ev kablodan geçilmiyor, eve gelir gelmez hoop bilgisayar başına. Neyseki oyun oynamıyor diyorum ama bu işin sonu neye varır, bilemiyorum.
    Anlaşılan o ki yeni moda ardunyoo:)))
    Opuyorum çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dekubad,
      Ooo ilgisi var demek ki. Cok hizli gelisiyor bu cocuklar ben de anlamiyorum cogu zaman. Biz artik sadece destek olacagiz onlar bizi gecti bile:) ama cok iyi birsey cağin gerekliligi oldu artik. Bizimkiler de teknolojik olacaklar. Umarim hevesleri gecici olmaz.💜

      Sil