4 Ekim 2017 Çarşamba

Granola Bar - Fındıklı Bar çıtır çıtır ☕



Günaydın sevgili dostlar!!Çıtır biskuvileri barları çok seviyorum ama içerikleri beni deli ediyooor. Her türlü abur cuburu sevip uzak kalmak zorunda olmak ve yerlerine ne koyacağım çabasına düşmek beni Youtube'da , sağda solda alternatif arayışlarına itti.

Ve artık ne yapsam da nefsimi köreltsem modundayım:) Yani aslında yasak koymasam kendime zırt pırt bu tarz şeyler düşünecek te değilim:p Gören de obur , doymaz sanacak beni:)

Uzun lafın kısası gözüm döndü bir kere saldırıya geçtim 👊 Sağlıklı atıştırmalıklar için kolları sıvadım. Elbette burada mesela bal sıcakta olmaz falan vs denebilir de NBŞ şekerlere göre çok daha iyidir. Her gün de yiyecek değiliz di mi amaaa :)

Hemen tarifimi veriyorum 👇
📍
MALZEMELER
2 su bardağı yulaf ezmesi
1/2 su bardağı hindistan cevizi
1 veya yarım su bardağı havanda dövülmüş ama iri taneli fındık fazla dövmeyin
1/2 su bardağı bal (azaltabilirsiniz içine koyacağınız kuru meyveleri arttırabilirsiniz)
2 tatlı kaşığı tereyağı (sevmiyorsanız başka sıvı yağlar koyabilirsiniz)
1 avuç kuru üzüm
1 avuç kuru kayısı dilimlenmiş

YAPILIŞI
Yulaf ezmesi, Hindistan Cevizi ve Fındığı fırın tepsimize yayıyoruz karıştırıyoruz . Hafif kavrulmaları için  önceden 170 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz 15 dk . 🌰
Fırına verdikten 7 dk sonra tepsinin içindeki bu kuru malzemeleri karıştırıyoruz ki eşit kavrulsunlar. Bu malzemeler fırında bronzlaşırlarken diğer işlemlere geçelim ;)

Tereyağını hafif ateşte eritiyoruz. İçine balı ekleyip biraz karıştırıyoruz ve bal da eriyince hemen altını kapatıyoruz .

Tepsimizin içindeki kavrukları alıp derin bir kaseye boşaltıyoruz. Sonra da üzüm  ve kayısıları ekleyip karıştırıyoruz. Tüm bu kuruların içine ballı tereyağımızı ekleyip , güzelce karıştırıp , kuruların birbirine yapışmalarını sağlıyoruz.

En son hazırladığımız karışımı yağlı kağıt serdiğimiz küçük bir borcama veya fırın tepsine aktarıyoruz. Karışımı yayıp, üzerine iyice bastırıyoruz ki taneler iyiden iyiye yapışsın. Ben havanımın arkasını kullandım iyice presledim. Ha gayret :D Düzgün bir üst düzey elde ettikten sonra tekrar fırına veriyoruz ısıyı biraz düşürebiliriz 150 derece olur ve 10 dk yeterli.

Ev yapımı Granola Barımız hazııııııırrr !!!! Çıtır çıtır :)  Dikkatli kesin dağılmasın👍 Dağılan parçaları bir kavanozda toplayabilirsiniz.


Ben çok sevdim. Çıtır çıtır ,mis mis !!! Yanına çay veya kahve off harika yaa 💕☕ 

Keyifli, huzurlu, tatlı atıştırmalıklar gibi, çıtır çıtır bir gün geçirin , sevgi ve selamlar 🍁🌿






26 yorum:

  1. Bu yazıya yorumum , hainsin zalımmmsın :))))) çok nefis görünüyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soslu Badem,
      hahaah :D çok fenayım di miii tatlım :) hıımm tadı müthişti yaaa yum yum :) (daha da fena olayım :D )

      Sil
  2. A! Fotoyu görünce hazır alınmış sandım, eline sağlık Derya'cığım, afiyet bal olsun:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim çok sağol hazırdan daha da güzel oldu hem :) ❤

      Sil
  3. yeme ööle şeyler valla çok kilo yapar çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syrakuzucum yahu sağlıklı atıştırmalık bunlar yaaaa :) ara ara şımartmıyim mi kendimi he? he? heeeeeeeeeeeee? :D

      Sil
    2. I ıh ( pis syrakuza)

      Sil
    3. Hahaha içimden CB tarzıyla seslenmek geldi : Eyyy Syrakuza !!! sizden icazet alacak değiliz:D :D

      Sil
  4. Ay nasilda nefis gözktü gözümeeee cok güzel olmus belli canm benm ellerine saglik afiyetle ye bitir kimsye verme hahaa 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNESİ'nin PRENSES'i,
      Kimseye vermicem tamam tatlım :D çok teşekkürler❤

      Sil
  5. Bunlardan hep alıyorum ama evde yapmayı hiç denememiştim, hımm, bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Yaparsın sen yaparsın , sen daha güzellerini yaparsın hem de bilmez miyim ;) ❤

      Sil
  6. Deryacım,çok iyi bir tarif olmuş hem de sağlıklı:) Sürekli tatlı,çikolata yeme isteğim oluyor.Bu Bar çeşitleri işime yarayabilir.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş tasarımcısı ,
      Canım evet iyi bir alternatif , çok ta beğendim. Teşekkürler❤

      Sil
  7. Bayıldımm. Çok severim bu granola barları. tereyağ hariç bütün malzemeler harika. Bulursan böyle başka tarifler paylaş Deryacığım :) tam kışlık sıcak süt kahve ıhlamur yanına muhteşem.
    ellerine sağlık, öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim aynen öyle kışlık enerji verici çok güzel birşey yaa:) tereyağ yerine başka sıvıyağlar koyabilirsin canım yaparsan. Ben de çok öptüm ❤

      Sil
  8. Sade çukulat - fındıklı bar olsaydı affetmezdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan ,
      Burcum onu da yaparız ayıp ettin :D

      Sil
  9. Kesin denemeli :) Çok teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgicim denemeni tavsiye ederim canım ben teşekkür ederim. sevgiler :)

      Sil
  10. Benzer tarifini arkadaşım yapıyor ama ben bu tarz atıştırmalık sevmediğimden yapmadım. Çiğ badem, fındık tercihim :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beydacım çiğ her zaman en sağlıklısı tabii ki , çok iyi yapıyorsun. Biraz benim gibi gözü gönlü doymayanlar için bu tarifler:D Teşekkürler canım :D

      Sil
  11. Harika bir tarif canim eline saglik. Ben tembelim ne ugrasir ne yerim 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahha deryacım bak tembellik ilk defa faydalı olmuş diyebilirim canım :)

      Sil
  12. Bencede çok güzel bir abur-cubur üstelik besleyici-zararsız...!
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim çok teşekkürler tatlım, evet masum bir tarif :)

      Sil