18 Nisan 2016 Pazartesi

21. İZMİR KİTAP FUARI ve Çocuk Kitapları ile ilgili bir planım ...



Merhaba arkadaşlar. Enerjik bir haftaya hazır mıyıııız!!! Umarım hazırızdır :)

İzmir Kitap Fuarımız başladı hayırlı olsun. Efendim Cumartesi günü başlayan fuarda bi başıma gezindim durdum. Demirle babası FB-Eczacıbaşı Voleybol maçına gittiler. Önce birlikte 20 dk. kadar gezdik. Demir 2 kitap seçti , beni bıraktılar fuarda. Ben de 7 yaş annesi olarak bu sefer en çok vakti çocuk kitaplarına ayırmışım:) Çocuk pek okuma heveslisi değil, biraz zorlamamla okuyor :) ama ben "ay şunu da okur sever belki ay bunu da" derken ocağımıza çocuk kitabı ağacı diktim :D 

Kendime azıcık kitap aldım. Saat 16:30 du gittiğimde, pek kalabalık değildi. Banu Avar'ı ve Mine Söğüt'ü gördüm.

Fuardan İlginç Bir Kare 

2023 yayınevi standında çocuk kitapları gördüm Atatürk, Fatih Sultan, Seyit Onbaşı, Hazerfen gibi birçok kahramanın ve tarihe yön veren isimlerden hikayeler yapılmış.
Şöyle bir bakayım derken, yazarı geldi. Suat Turgut muş ismi. Upuzun saçları, her tarafında takılar olan beyfendi başladı anlatmaya. Gülesim geldi. Hoşuma da gitti. Dedim siz eğitimci misiniz? Dedi ki " sosyolog antropologum"
"Lütfen çocuklar kendi değerlerini öğrensinler, hayal kursunlar hayallerini gerçekleştiren büyüklerini öğrensinler".
Başladı anlatmaya bir heyecanla. Almıyorum desem orada beni gömecek o durumda :) Ya da dur abi bi gidip geleyim desem arkadan motorcu çetesi gelecek gibi bir takım sanrılar içerisine girdim :D



Şaka bir yana enteresan bir insan,  içeriğe de baktım dolu dolu çok hoşuma gitti. Bir Çanakkale Projesinde yer almış, geceleri siperlerde dolaşırken çok duygulanmış, o vesileyle çocuklarımız için bu kitapları yazmaya başlamış.   Ben de seti aldım 20 liraya. 4 gün daha buradayım dedi. Demire imzaladı kitabı. Çocukları olanlara duyurulur ;)


Baktım mel mel bakınmaya başlamışım yorgunluktan hemen kafeye çıktım dinlenmeye. Dinlendikten sonra Deeptone un kitaplarının olduğu standı bulurum diye plan kurdum. Hatta dedim hangi standdı bir bakayım sitesine derken benimkiler aradılar maçı bırakmışlar Demirin kulağı ağrımış, hadi eve gidelim dediler. Daha fazla gezemedim. Belki haftaya bir daha gidebilirim.


Bir de aklıma geldi , çocuk kitapları ile ilgili de bir kategori oluşturayım ben. Hatta Demir'in görüşlerine de yer vereyim. Çocuk gözüyle de olsun kitap yorumları. Nasıl fikir :)


Hepinize mutlu bir hafta diliyorum arkadaşlar. Sevgilerimle..

43 yorum:

  1. Çok güzel çocuk kitapları var bence birlikte okuyun. benim oğlum da 8 yaşında ilk önce o okuyor sonra ben sonra da aynı kitap hakkında yorum yapıyoruz tartışıyoruz aa keşke şöyle olsaydı yok bunu deseydi. Hayal kuruyoruz mesela. Ben ortak okuduğumuz çocuk kitaplarını da yayınlıyorum blogda görkem yorumlarını da yazıyorum. Hoş oluyor tabi çocuk da kamçılanmış oluyor.
    Kumkurdu serisini tavsiye ederim. Görkem çok severek okuyor. Bir de Roald Dahl kitapları hepsi çok güzel oğluma kitap alacağımda ille de Roald amcanınkilerden alalım anne diye ısrar ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklu hayat
      canım süpersiniz anneoğul. benimki de sevebilse keşke. aslında okuyunca seviyor ama okuma kısmına geçerken epey bir ayak diretiyor:) Görkemin de mi var yorumları ah süper hemen bkayım. Kumkurdu serisi ona da bakayım. Roald Dahl de bakayım sağol canım inşallah biz de sizin gibi oluruz çok selamlar delikanlıya aferin ona <3<3<3

      Sil
  2. Ne güzel bir ağaç dikmişsiniz :) Bu size çocuğunuzun bilgisi olarak dönecek, bizim ki küçük henüz ama bayılıyor kitaplara, resimlerine bakıp bakıp anlatmaya çalışıyor, kitap fuarlarına götürebilirim artık o kadar büyüdü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam Mutlu,
      Ya evet güzel br ağaç :) inşallah arkadaşım çocuklarımız okuyan kitapla beslenen çocuklar olsunlar. Ay o kadar büyümüş :) bak fuarda onun yaş grubuna göre bile kitplar var gerçekten götürebilirsin kim bilir neler anlatır size :D

      Sil
  3. soslu badem,
    bir efekt sesi vermek istiyorum ama nasıl vercem şimdi yazıyla. yyehuuu sen benim 100. takipçimsin tarararammmm !! evet yaa hep merak ediyordum 100. kim olacak diye. nasıl sevindim şimdi çok mutlu ettin beni. hemen geliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. İki çocuk annesi olarak yeni kategorinizi merakla bekliyorum o halde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Şahin ,
      Oğlanı da ikna ettim bakalım inşallah oluşturacağım o kategoriyi ;) teşekkürler ❤

      Sil
  5. Çocuklara Atatürk'ü, Çanakkale'yi öğretmek ve unutturmamak iyi olur, özellikle şu günlerde, o çocuklar büyüyünce umudumuz olacaklar. Kitap fuarı gezmek ne keyifli oluyor di mi?:))Kolay gelsin...sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim kesinlikle aynı fikirdeyim . Evet çok keyifli oluyor :) teşekkürler canım ❤

      Sil
  6. Şu yaşıma gelmişim ama çocuk kitaplarına karşı ayrı bir ilgim var. :) Küçükken de dersten çok çocuk kitaplarını okurdum. :D Hatırlarsın Derya abla, Cin Ali ve Ayşegül Tatilde gibi çocuk kitapları serileri vardı. Onları yeniden bastırdılar çocuklarına almanı tavsiye ederim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcum e çok normal, çocuk dünyası ayrı bir güzel ve mutluluk verici. Cin Ali evet , benim Demir okulda serisini bitirdi. Okulda böyle bir proje vardı. Hatta Cin Alinin yazarının çocukları geldi:) Demir de sevdi Cin Ali'yi.
      Ayşegül serilerini de veriyorlar. Ama Demirin çok hoşuna gitmedi. o yüzden taşıtlar ve hayvanlarla ilgili Tübitak kitaplarına yöneldi. Bakalım ilgi alanlarına göre sevdirmeye çalışıyoruz ne kadar başarılı oluruz bilemiyorum. :D
      Çok teşekkürler canım.❤

      Sil
  7. İzmiir kitap Fuarına katılanları acayip kıskanıyorum :D. İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel anlatmış siniz gününüzü. Demir Leydicim sende de bir yazar edası görüyorum Ben. Betimlemelerin çok başarılı. Okuyucuyu sürükleyen bir kalemin var. O uzun saçlı yazarı Tarif edişine bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm ahaha:) bende pek yok yetenek ama teşekkür ederim böyle hissetiğin için ❤

      Sil
  9. harikasın yine, ne güzel oluyor sakin kitap fuarları :D keyifler bol olsun...

    YanıtlaSil
  10. Umarım o ağaç dallanır budaklanır , hatta başka ağaçların dikilmesine de vesile olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Telvesi,
      :D Keşke kitaplar daha ucuz olsaydı da orman dikseydik di mi :)

      Sil
  11. Ne güzel anne oğul gezisi yapmışsınız,benim oğluşla ne güzel geziler-paneller-sinemalar-tiyatrolar-fuar-hafta sonu kurslar ve dün gibi dolu dolu çabucak geçti giiti 25 yıl.Darısı size zaman çabucak geçiyor tadını çıkarın sevgiler.Anneler ebebeynler kitap konusunda rolmodelse tamamdır korkma bazen sıkılabilr üstüne gitmemeyi tavsiye ederim..Bedensel oyunlara doymasına,yaşıtlarıyla kontrollü birlikteliğne zaman ayırması bu yaşta daha önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merihcim maşallah 25 yıl inşallh biz de ulaşırız o yıllara. Evet üstüne gitmiyoruz. Yoksa çok bunalır. Kesinlikle haklısın bu güzel tavsiyelerin için çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  12. Kafeden tüm kitapları kuş bakışı görüp hooop gözünüze kestirdiklerinizi toplamışsınız sevgili demirkadın. Güle güle okuyun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanıcım :D ah bir de öyle olsaydı mahvolmuştum :D sağol canım ❤

      Sil
  13. Çok güzel bir ağaç dikmişsin abla, umarım ileride meyvelerini alırsın :)
    Bu tür çocuk kitapları, çocuklara kitap okumayı daha çok sevdirir bence, ayrıca çocuk kitabı kategorisi açman bence güzel fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökhancım inşallah toplarız meyveleri.
      Fikrime desteğin için de ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  14. Bir İzmirli olarak kitap fuarını çok kıskandım :) Çocuk kitapları ile ilgili kategori oluşturursanız çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyal medya kafe
      ah gurbetlerdesin di mi :( ama orada da oluyor kitap fuarı üzülme ^.^
      tamam oluşturacağım çok teşekkür ederim canım ❤

      Sil
  15. Bence fikir harika!

    Ben de oyuncakciya, seker dükkanina salinan cocuklar gibi oluyorum bu kitap fuarlarinda, kitapcilarda. Bazen derim ki, yiyecegim icecegim yanimda olsa ( tabii bir de bir wc mümkünse):) beni söyle en az bir hafta öyle biryere kapatsalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EQ
      Çok teşekkürler canım ❤
      Ya ne güzel olur Kitaplarla 1 hafta oh ;)
      sevgiler..

      Sil
  16. Kitap fuarı zamanı Metehan'la ben sanırsın dizneylende gidiyoruz. Bak şimdi aklıma geldi ben ona hamileyken İzmir Kitap Fuarı'nda dolandıydım ondan mı acep :)

    Güle güle okuyun kitaplarınızı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım ne güzel anne oğul kitap çok seviyorsunuz. Aaa hamile hamile fuar mı dolandın :) ee tabii vardır etkisi;)
      çok teşekkür ederim canım ❤

      Sil
  17. Bu yıl fuara gidemeyeceğim maalesef :(

    YanıtlaSil
  18. Ahaha Felady! Hemen topuklama moduna girmişsin yaaa ������ Deep in kitabı buldun mu şimdi ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomcum yok orada standı bulamadım başta bakındım bulamadım sonra da bakamadım zaten. Netten alacağım artık ;)

      Sil
    2. Sonuç önemli eline gelsin de Felady! Aracı fark etmez 😂😂😂

      Sil
  19. Güle güle okusun, okuyun :) benimkiler çok sever kolum kopuyor kütüphaneden dönerken sen bize gönder alisir belki :) Spor programi filan hayal oldu galiba adasim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım hey maşallah kitap spor herşey sizde:) valla vakit kalmadı bir türlü deryacım app. ı da indiremedim. şu yoğunluğu bir atlatsam inşallah yaa ^.^

      Sil
  20. suat turgut kısmını eğlenceli yazmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim aslında kendisi eğlenceli olduğu için yazıya aksetti :p

      Sil
  21. pazar günü bir aksilik olmazsa gitmeyi düşünüyorum bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir 1918 ,
      hadi inşallah gidersin ;)
      izmir 1918 diye dizi mi olacakmış? profiline bakayım dedim direk web sitesi çıktı. diziyle ilgin mi var? yoksa sadece dizinin tanıtımı mı? ya da başka bir blogun varsa oradan takip edeyim seni. Teşekkürler

      Sil
  22. Derya abla çok güzel gün geçirmişsiniz Allah bu günleri aratmasın 😊

    YanıtlaSil