7 Aralık 2017 Perşembe

DAN BROWN "BAŞLANGIÇ"

DAN BROWN ORIGIN


Günaydın dostlar. Uzun zamandır girmiyorum bloguma. Çok istikrarlı gidemiyorum, yoğunluğum had safhaya ulaşıyor bazen. Hatta kapatıp gideyim şu blogu diye de düşünmedim değil. Sanki boşu boşuna internet dünyasında yer işgal ediyor gibi :) Bir de yazı yazamayınca, arkadaşlara yorum gidemeyince sanki eksiklik oluşuyor, rahatsız oluyorum. Bu sefer de hep aklımın bir yerinde blogun var, gideceğin yorum yazacağın bloglar var diye çınlamalar oluyor :)

Neyse iç döküşten sonra uzun zamandır yazmayı planlayıp yazamadığım, hatta aman yazmayacağım uğraşamayacağım dediğim, sonra da fazla uğraşmadan yaz illa ki hep yazdığın formatta olmak zorunda değil diyip şu anda yazmaya başladğım DAN BROWN ın son kitabına bir bakalım.:)

Eveet "BAŞLANGIÇ" Türkiye'de satılmaya başladığı anda satın aldığım kitap. Yani ilk okuyucularındanım. Ön siparişle aldım hatta:)


Lansmanı ne kadar başarılıydı. Böyle birşey olamaz, sanki öyle bir sırra vakıf olacağız ki yer yerinden oynayacak hissi verdi. Çevirmenler büyük bir gizlilikle çevirdi vs.. Tabii sonra insan düşünüyor; dünyayı yerinden oynatacak bir açıklama olsa Kahrolsun Federaller, Tapınak Şovalyeleri, OPUS DEI vs diğer dini ve istihbari örgütler o kitabı da , yazarı da , çevirmeni de muhtemelen hallederlerdi.

Aslında kitaba böyle yaklaşarak hata ettik ama dediğim gibi LANSMAN oyununa geldik:) Yoksa normal bir perspektifle okuduğumuza gayet güzel, muhteşem bilgiler ve serüvenle dolu, DA VINCI ŞİFRESİNE göre bir tık geride diğer kitaplarından bir tık önde , sürükleyici tipik bir DAN BROWN kitabı.

Kitapta baştan sona kadar heyecanla bekliyoruz NEREDEN GELİYORUZ VE NEREYE GİDİYORUZ kısmını..

Minik bir özet :) 

EDMOND KIRCSH , Amerikalı dahi dolar milyoneri bir teknolojist, gelecek bilimci. Nereden Geliyoruz ve Nereye Gidiyoruz sorusunun cevabını bulmuştur. Kainatın sırlarını bilimsel çalışmalarıyla ispatlamış ve bunu tüm dünyaya duyurmaya karar vermiştir.İspanya'da yaşayan Kirsch, bilgileri açıklamadan önce İspanya Başpsikoposuna bir sunum yapar. İşte o an Bilim ve Din savaşı başlar.

Kirsch aynı zamanda Robert Langdonın öğrencisi ve arkadaşıdır. Tüm dünyaya bu sırları İspanya Bilbao Guggenheim Müzesine açıklayacaktır. Müzenin müdürü Ambra İspanya prensinin nişanlısıdır.Davetliler arasında Langdon da vardır.

Kirsch sırrı açıklayamadan sunumu sırasında öldürülür.  Ve romanda serüven heyecan başlar. Kimler öldürmüştür ve sonunda sır dolu bilgilere ulaşılabilecek midir...


Kitabı okurken İspanya Kültür Tur'una çıkıyoruz. İspanya'ya yolum düşerse hiç yabancılık çekmeyeceğim:) Epey bir kültürleniyoruz, değişik bilgiler ve yerler var. Bilbao Guggenheim Müzesine hayran kaldım.

İspanya Kraliyet ailesi de epey bir yer alıyor. Dan Brown Kraliyet ailesini bir seviyor bir dövüyor :) İspanya basınını takip etmediğim için bilmiyorum acaba kitaba karşı nasıl bir tepki oluştu.

Kısacası güzel bir kitaptı. Bazı yerler çok teknik detaylarla doluydu, fizik,kimya bilimlerine yakın olmayan insanlar için sıkıcı olabilir diye düşünüyorum.

Sır neydi merak edenler olabilir , söylemeyeceğim :) Nereden Geldiğimizden ziyade Nereye Gidiyoruz kısmı cidden düşündürücüydü. "Yapay Zeka" larla ürkütücü bir geleceğe doğru gidiyoruz kuşkusuz. Ama Dan Brown başka bir şey daha diyor, okuyun derim ;)

Bir de ekleyeyim DAN BROWN bu kitabından epey bir BLOGlardan bahsediyor. Biraz şımaralım mı :))

14 yorum:

  1. Yaz Deryacığım canın ne zaman isterse, ne isterse yaz. Okurum ben:))) Bende yazmıştım bu kitabı , ilk okuyanlardanım bende ve merakla okumuştum. Reklam her şeydir çünkü:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim canım:)
      Seninkine bakacağım hemen sevgiler ;)

      Sil
  2. Ben de aldım, okuyacağım :) Seviyorum bu adamın kitaplarını :)

    YanıtlaSil
  3. Dan Brown hiç okumadım desem :))) Ama ne yapayım ilgimi çekmiyor işte... Ben sizleri okuyup ucundan ucundan bilgileniyorum işte :)

    Kapatmak gibi birşey okudum sanırım ama yanlış okuduğumu düşünüyorum. Yahu buraları terk edip nereye gideceksin sen vallahi bak kapatırsan arkandan atar tutarım ahahahaa :)) Acaip kıllaşırım :)) Az yazsan da yeniden yazacağını bilmek keyifli ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebooom sen de filmini izlersin :)
      Ne kadar tatlısın yaaa :)

      Sil
  4. Kitabı ben de beğendim ve blogumda yazdım. Çok iyi kitap. İspanya da pek güzelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay,
      Evet gerçekten İspanya'yı merak ettim :) Senin yorumunu da merak ettim hemen bakacağım

      Sil
  5. Tam olarak ne dediğini deseydiniz daha iyi olurdu. İşin yoksa üç kelime öğreneceğim diye- kaç sayfa o kitap, 500 sayfa varmı?- yüzlerce sayfa fantazi oku. Neyse yinede vermiş olduğunuz bilgiler, kitap içeriği için anlaşılması gereken şeyler için anlaşılması gerekeni anlatmaya yetmiş.
    Döngü sisteminden de bahsetmiş mi DAN BROWN ?
    Bloglardan bahsetmesi....

    Evet çok güzel bir soru bu, nereye gidiyoruz?
    Bu arada yazının girişindeki paragrafın içeriği, neredeyse blog yazarlarının tamamı için aynı derecede geçerli bir düşünce. (Bence)

    ....



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceyhun,
      Ahahah bu ne üşengeçlik yahu :)
      Evet blog yazmak ta ayrı bir iş, tam kanalize olamıyorum , olabilen arkadaşlarıma gıpta ediyorum. Teşekkürler yorumun için

      Sil
  6. Deryacım "al benden de o kadar" diyerek başlıyayım söze ;) Bloğa her gün yazı girenlerden olmadığım gibi, blog arkadaşlarımı da her gün takip edemiyorum.Ama berbat bir duygu çörekleniyor böğrüme, aklım kalıyor bu sefer de ;) Neyse; "Kalp durur, akıl unutur.Ben seni ruhumla severim.O, ne unutur, ne de durur." diyerek bağlayalım ;)
    Dan Brown'un 'nereden geldik nereye gidiyoruz'a dair ne dediğini merak ettim.Bloglardan nasıl bahsettiğini de ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytülcüm valla nasıl da bir bağ oluşmuş değil mi blog dünyasıyla. İnsan kendini rahatsız hissediyor.
      O ne güzel söz öylee canııım. Kocaman öpüyorum

      Sil