6 Aral─▒k 2016 Sal─▒

"NEFES NEFESE" Ay┼če Kulin ; bir de benden dinleyin ­čôľ



- M├Âsy├ bir bardak su ister misiniz? Bir sakinle┼čtirici verelim size.
- Bana onurumu verin beyler,ba┼čka bir┼čey istemiyorum!!! der ya┼čl─▒ adam; titriyordur ve neyden ka├žt─▒─č─▒n─▒ soluk solu─ča anlat─▒r :
"Demin.. iki adam─▒ durdurdular sokak ortas─▒nda, n├╝fus ka─č─▒d─▒n─▒ sordular. Adam g├Âsteremedi...Sonra iteleye kakalaya ciplerine g├Ât├╝rd├╝ler. Orada ne yapt─▒klar─▒n─▒ tahmin ediyor musunuz? Yahudi olup olmad─▒─č─▒n─▒ nas─▒l kontrol ediyorlar san─▒yorsunuz. ├ľn├╝mde duran a─čac─▒ siper ettim kendime. Ko┼čtum ko┼čtum.. On be┼č y─▒ld─▒r b├Âyle ko┼čmam─▒┼čt─▒m. Ka├žmasam ben de n├╝fus ka─č─▒d─▒m yan─▒mda olmad─▒─č─▒ i├žin ├ž├╝k├╝m├╝ polis denen pisliklere g├Âstermek zorunda kalaca─č─▒m.. Ka├žmak!! Neden ka├ž─▒yorum o─člum ?H─▒rs─▒z de─čilim, katil de─čilim, su├žlu de─čilim, seksen iki ya┼č─▒nday─▒m o─člum!"

***



Merhaba arkada┼člar─▒m. yine bir kitap yorumuyla geldim. Ama bu sefer de─či┼čik bir geli┼č yapt─▒m:D Galiba kitap yorumculu─čuna farkl─▒ bir yakla┼č─▒m getiriyorum an itibar─▒yla. :D
Efendim bu yorumda size ├žok fazla kitap detay─▒ vermeyece─čim sadece ne hissetti─čimi ve bu kitab─▒n i├žine nas─▒l girdi─čimi g├Âstermek istiyorum. Detaya girmeden kitab─▒n konusunu ┼čuraya yaz─▒vereyim ­čĹç;)

Son Osmanl─▒ Pa┼čalar─▒ndan Faz─▒l Re┼čat'─▒n k─▒z─▒; Selva ve ─░stanbul Musevilerinden Rafael'in a┼čklar─▒ engel tan─▒m─▒yor. A┼čklar─▒ i├žin aileleri pahas─▒na evlenerek Fransa'ya ka├žarlar. Ancak 2. D├╝nya Sava┼č─▒n─▒n i├žinde bulurlar kendilerini.Nazilerin Yahudilere uygulad─▒klar─▒ soyk─▒r─▒m─▒n korkusu sarm─▒┼čt─▒r Selva ve Rafael 'i.
T├╝rkiye'nin 2.D├╝nya Sava┼č─▒nda Yahudi vatanda┼člar─▒n─▒ kurtarma ├žabalar─▒, 2. D├╝nya Sava┼č─▒na girmemek i├žin g├Âsterdi─či ├╝st├╝ siyasi ├žaba, yahudi vatanda┼člar─▒nhatta vatanda┼č olamyanlar─▒n bile  ka├ž─▒r─▒lmas─▒ndaki gerilim dolu saatler... Insanl─▒─č─▒n yok oldu─čunu hissedece─činiz t├╝ylerinizi diken diken edecek, g├Âzlerinizden akacak ya┼člara engel olamayaca─č─▒n─▒z "Nefes Nefese" ,tarihi bilgilerden de istifade edebilece─čimiz son derece ak─▒c─▒ bir roman. Kitap Italya'da ├Âd├╝l alm─▒┼čt─▒.

Kitab─▒n karakter say─▒s─▒ olduk├ža fazla, Selvan─▒n ablas─▒, eni┼čtesi, anne babas─▒, T├╝rk Diplomatlar, Yahudi bilim adamlar─▒, sanat├ž─▒lar, ├žocuklar vs.. Selvan─▒n ablas─▒ Sabiha'n─▒n e┼či yo─čun ├žal─▒┼čan bir d─▒┼či┼čleri diplomat─▒d─▒r. Sabiha yaln─▒zl─▒─č─▒n i├žinde ve karde┼činin yoklu─čunda bunal─▒ma girmi┼čtir.Bir T├╝rkiyeye bir Fransaya gidiyoruz okurken.. Selva Yahudilerin kurtulmas─▒ i├žin b├╝y├╝k bir m├╝cadele veriyor Fransa'da

Selva Fransa'da evinin penceresinden b├╝t├╝n g├╝n soka─č─▒ g├Âzetler. Nazileri g├Âr├╝rse e┼čine ve kom┼čular─▒na haber verecektir saklanmalar─▒ i├žin. Her ge├žen g├╝n kabus gibidir ... Bu arada Selva   yahudilere h─▒zla T├╝rk├že ├Â─čretmeye ba┼člar...




Selva'n─▒n ┼ču s├Âzleri ├ž─▒nl─▒yor kula─č─▒mda  "Allah─▒m, ├žocu─čuma bunlar─▒ ya┼čatmamak i├žin neresine gideyim bu d├╝nyan─▒n? Koskoca yery├╝z├╝nde insano─člunun birbirine eziyet etmeden ya┼čayaca─č─▒ bir k├Â┼če bulunumaz m─▒ acaba? "


***

T├╝rk Diplomatlar─▒ Yahudi T├╝rk vatanda┼člar─▒n─▒ Berlin Treniyle kurtarmaya ├žal─▒┼č─▒rlar. Kitab─▒n ├žok heyecanl─▒ k─▒s─▒mlar─▒d─▒r. Acaba herkes kurtulabilyor mu? Ben de o trenin oraday─▒m nefesimi tutmu┼č izliyorum olan biteni. Trendeki minik Yahudi ├žocuklar─▒n durumuna ├žok ├╝z├╝l├╝yorum..


























Trende gerilimler aksiyonlar heyecanlar bitmez. Ortam son derece gergindir. B├Âyle bir anda  M├Âsy├ Asseo keman─▒n─▒ omzuna yerle┼čtirir ve yorgun bedenin son g├╝c├╝yle ├žalmaya ba┼člar. Herkes bir an i├žin de olsa bu ortamdan uzakla┼č─▒p hayal d├╝nyalar─▒na yelken a├žar.­čĹë (D─░NLEY─░N)

 "...Bir umut merdivenine t─▒rman─▒yorlard─▒ ko┼čarak.Hayat bir trenin darac─▒k koridorunda bile ya┼čanmaya de─čerdi., bir nota i├žin dahi olsa, tek bir nota, insan─▒n y├╝celi─činin sembol├╝ olan..."
­čĺĽ

Arkda┼člar─▒m ne sava┼člar, ne zul├╝mler ya┼čand─▒ kendisi mavi i├ži kara gezegenimizde. De─či┼čen hi├žbir ┼čey yok. Ve hepimiz bu siyah─▒n i├žinde maviye ula┼čmaya ├žal─▒┼č─▒yoruz....



Kitapla selfie de yap─▒p gideyim  :)
Velhas─▒l dostlar─▒m bu kitab─▒ okuman─▒z─▒ tavsiye ederim.
┼×apka annemin bu arada ^-^ 1970 lerden kalma. Retro bir g├Âr├╝nt├╝ yakalay─▒m dediydim de :)


­čĺĽ Sevgilerimle...

93 yorum:

  1. ├çok severek ve h├╝z├╝nlenerek okumu┼čtum ben de bu kitab─▒.

    Kitapla selfiye bay─▒ld─▒m, harika olmu┼č :)

    Yan─▒tlaSil
  2. Baya oldu okuyal─▒ bu kitab─▒.Ak─▒c─▒yd─▒.Te┼čekk├╝rler :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Daha Mutlu Yasam,
      Tesekkurler yurdagulcum sevguler­čĺĽ

      Sil
  3. Yerim senin retro g├Âr├╝nt├╝n├╝ :))

    Ay┼če Kulin'i severim... Bu kitab─▒n─▒ okumam─▒┼čt─▒m. Madem sen kesinlikle tavsiye ediyorsun, bunu da okuyaca─č─▒m anlam─▒na geliyor o zaman ....

    Bar─▒┼č─▒, sevgi dolu g├╝nler gelsin art─▒k..
    Sevgiler kocaman can─▒mc─▒m ♥

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ┼×ebocum insallah gelir o gunler umut iste­čĺĽ

      Sil
  4. FeLady kalemine sa─čl─▒k... Okurken bile i├žim burkuldu. Uzun s├╝redir bu tarz kitaplar─▒ okuyamamaya ba┼člad─▒m, hele i├žinde ├žocuk ├Â─česi varsa hi├ž kald─▒ram─▒yorum, ├žok fazla etkileniyorum. Ay┼če Kulin'in son okudu─čum kitab─▒ Sevdalinka'yd─▒ san─▒r─▒m. Sevgilerimle... <3

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Blanacim
      Haklisin bu tur kitaplar icin tukendik sanirim. Ama iste o bilinci yitirmemek adina artik duygulari bastirmaya mi calismaliyiz bilemiyorum cok optum ­č弭čĺĽ

      Sil
  5. G├╝zel bir kitaba benziyor. ┼×apka da pek g├╝zelmi┼č:)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Turgay Aksoy
      Eveeet ┼čapka 10 numara annemin oldugu icin :) tesekkurler

      Sil
  6. Nefes Nefese benim de ├žok severek okudu─čum bir kitapt─▒. Bu d├╝nyada ne zul├╝m biter ne sava┼člar. Bu g├╝ne kadar hi├ž bitmedi─či gibi. Ama yine de belki bir g├╝n diyoruz. Bu kitaplarda bu hikayelerde ger├žek ne yaz─▒k ki :(

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├╝ne┼č cigim bitmez zul├╝m dunya bitmedikce evet..

      Sil
  7. Ay┼če Kulin'i nas─▒l okuyorsunuz hocam zehirleniyorum.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Randlecigim
      Nasil anlatayim ki simdi :) okuma sen madem ;)

      Sil
  8. Yorumu ba┼čtan sona okudum, sonda senin selfie yi g├Âr├╝nce kitab─▒n ├Ân├╝ne ge├živermi┼čsin g├╝zel kad─▒n :) ├žok tatl─▒s─▒n...kitab─▒n i├žeri─či heyecan uyand─▒rd─▒...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ummucum cok tesekkur ederim canim o senin tatliligin ­č弭č弭čĺĽ

      Sil
  9. Kitap yorumun i├žin te┼čekk├╝rler kitapla selfie g├Ârseline bay─▒ld─▒m harikas─▒n :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ESMANUR,
      ├çok te┼čekk├╝rler can─▒m ­čĺĽ

      Sil
  10. Senin kitap yorumlarini ├žok seviyorum Deryacim. Bir de ben de konunun cok detayina girilmesini sevmiyorum. Hem alip okuyacaksam s├╝rprizi kalmiyor hem yazara saygisizlik gibi geliyor. Nefes nefeseyi okumustum. Ayse Kulin cok sevdigim yazarlardan. Sevgiler canim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Deryac─▒m,
      ├çok te┼čekk├╝r ederim . Ben de severim Kulin'i ;) Sevgiler can─▒m­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  11. i├žimde okuma iste─či uyand─▒ sayenizde te┼čekk├╝rler bende beklerim bloguma sizler
    http://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ┼×erife G├╝ler
      ├çok te┼čekk├╝rler . Geldim bile bloguna ­čĺĽ

      Sil
  12. Ya neden okuyup okumad─▒─č─▒m─▒ hat─▒rlamad─▒m bilmiyorum. Konu ├žok tan─▒d─▒k geldi ama acaba incelemesini mi yapt─▒m kitab─▒n. Ay┼če Kulin in T├╝rkan ve Gizli Anlar─▒n Yolcusu kitaplar─▒ ├žok yavan gelmi┼čti nedense. Di─čer okudu─čum kitaplar─▒n─▒ hep ├žok sevdim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. K├╝├ž├╝k Mucizelerim,
      Ah ben de hi├žbir┼čeyi hat─▒rlayam─▒yorum. O y├╝zden bu blog iyi oldu. Ho┼č sonra geri gelip okusam belki yine hat─▒rlamam :) sevgiler ­čĺĽ

      Sil
  13. yaa ├žok g├╝zel yorumlar okudum bu kitap i├žin sende ├žok g├╝zel ┼čeyler yazm─▒┼čs─▒n al─▒cam bug├╝n k─▒smetse :) Bu arada ┼čapka ├žok yak─▒┼čm─▒┼č┼č┼č

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├╝l┼čahc─▒m in┼čallah be─čenirsin kitab─▒ sen de .
      ┼×apkaaa eveeet yaa ne varsa eskilerde var , zarafet tabii. Neyseki ┼čimdi de bu modeller moda oldu takar dururuz art─▒k can─▒m :D ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  14. ├çok ho┼č g├Âr├╝n├╝yorsun hanfend├╝:)))) kitap yorumunu okurken dedim ki de─či┼čen hi├ž bir ┼čey olmam─▒┼č d├╝nya hep ayn─▒:(

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Kadriyecim sen ├žok ho┼č g├Âr├╝yorsun da ondan :D
      de─či┼čmez g├╝zelim bu d├╝nya maalesef yani bizim ├ža─č─▒m─▒zda en az─▒ndan. sevgiler cnm ­čĺĽ

      Sil
  15. D├Ânem roman─▒ndan ├ž─▒km─▒┼čcas─▒na bir foto─čraf, ├žok sevdim.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Yazdan Kalan
      Sa─čolas─▒n Burcucum. Ben de onu yans─▒tmak istemi┼čtim zaten ­čĺĽ

      Sil
  16. Deryac─▒m, foto─čraflar da, tan─▒t─▒m da, keman sesi de, -belli ki- kitap da ayr─▒ ayr─▒ g├╝zel.Sen ayr─▒ g├╝zel ;) Ke┼čke ya┼čananlar da g├╝zel ┼čeyler olsayd─▒.Maviye ula┼čmaya ├žal─▒┼č─▒rken ┼čahit olduklar─▒m─▒z─▒n h├╝zn├╝ yerine, maviyi ya┼časayd─▒k doyas─▒ya.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ayt├╝lc├╝m
      Dikkatli arkada┼č─▒m ma┼čallah sana:) dinledin demek ki keman─▒. Kitapta ├žal─▒nan m├╝zik te oydu. O y├╝zden koydum. ─░n┼čallah ya┼čar─▒z maviyi can─▒m ├žok ├Âp├╝yorum ­čĺĽ

      Sil
  17. Giri┼č ├Âyle muhte┼čem olmu┼č ki tarz─▒na bay─▒ld─▒m deryac─▒m. 82 ya┼č─▒nda ki amcan─▒n s├Âyledikleri beynime ├Âyle bir i┼čledi ki bu yorumu yazarken bile kafam─▒n i├žinde ayn─▒ c├╝mle d├Ân├╝yor durmadan :(. Ay┼če Kulin'i severim. En son T├╝rkan Saylan'─▒n hayat─▒n─▒ anlatt─▒─č─▒ T├╝rkan kitab─▒n─▒ okumu┼čtum. Bu kitab─▒ da okumay─▒ ├žok isterim. Bu arada yukar─▒daki foto─čraf ├žok g├╝zel olmu┼č. Harikas─▒n selfi de ├Âyle tabii annenin ┼čapkas─▒ da sana ├žok yak─▒┼čm─▒┼č ­čśŹ. Sevgilerimle can─▒m benim ­čśÖ❤❤

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Zehrac─▒m ben de T├╝rkan─▒ okumad─▒m daha in┼čallah onu da istiyorum en k─▒sa zmanda.
      ├çok te┼čekk├╝rler can─▒m ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  18. Ay┼če Kulin ├žok de─čerli bir yazar. ─░n┼čallah yak─▒nda imza g├╝n├╝ne kat─▒l─▒cam

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Nilg├╝nc├╝m
      AHh s├╝per ├žok ┼čansl─▒s─▒n. ­čĺĽ

      Sil
    2. Can─▒m benim y├╝re─čine sa─čl─▒k. Ayr─▒ca foto─črafa bay─▒ld─▒m. ├çok ciks.

      Sil
  19. Nefes nefese okuyup bitirdi─čim;bir kitap
    okumaz olsayd─▒m dediklerimden,g├╝nlerce olumsuz etkilendi─čim,insanl─▒ktan ├ž─▒km─▒┼č insan g├Âr├╝nt├╝s├╝nde ki yarat─▒klarala ayn─▒ d├╝nyay─▒ payla┼čt─▒─č─▒m i├žin utand─▒─č─▒m;
    Nefes nefese ├žok de─čerli foto─čraflarla da ayr─▒ca,renk kat─▒p bir umut maviye ├ževirme fikri harika olmu┼č.
    Sen de ├žok harika g├Âr├╝n├╝yorsun."┼čapka ├žok g├╝zel ve sana ├žok yak─▒┼čm─▒┼č,bende ┼čapkas─▒z ├ž─▒kmayanlardan─▒md─▒r.
    Tebrikler.Sevgilerimle Derya'c─▒m...


    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Merihcim ayn─▒ hislerdeyiz cn─▒m.
      Fotolar─▒m─▒ da be─čenmene ├žok sevindim can─▒m benim. ┼×apka koleksiyonun var m─▒ ? Ben hep isterim birs├╝r├╝ ┼čapkam olsun. Ke┼čke ├Âyle bir ak─▒m da olsa.
      ├çok sa─čol Merih kocaman ├Âpt├╝m ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  20. Derya'c─▒m hakikaten kitab─▒n i├žindesin, bay─▒ld─▒m fotolara. Anlat─▒m─▒na hep bay─▒l─▒yorum zaten, ├žok okumak istedim ├žok da tedirgin oldum. O hallerdeki gibi de─čil miyiz sanki.. Kalemine sa─čl─▒k can─▒m...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. G├Âk├žecim can─▒─▒─▒m ├žok te┼čekk├╝r ederim.­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  21. G├╝zel bir giri┼č oldu bence :) Ay┼če kulin severim daha ├Ânce be┼č alt─▒ kitab─▒n─▒ okumu┼čtum ama bu eksik kalm─▒┼č :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Naz
      Sa─čol tatl─▒m. ­čĺĽ Bu eksik kalmas─▒n ;) sevgiler can─▒m ­čĺĽ

      Sil
  22. ├çok g├╝zel bir kitap ger├žekten. Ayse Kulin cok sevdigim yazarlardan.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Deryac─▒m evet ├žok g├╝zel bir kitap ayn─▒ fikirdeyim ­čĺĽ

      Sil
  23. Ayy ├žok fenayd─▒ bu kitap. Hayalg├╝c├╝ de─čil de ger├žek olu┼ču ne fena de─čil mi?
    Ay┼če Kulin'in kalemini severim ve nerdeyse t├╝m kitaplar─▒n─▒ okudum.

    Sana ve ┼čapkaya da bay─▒ld─▒m. Ne masum ve g├╝zel ├ž─▒km─▒┼čs─▒n. ├ľp├╝c├╝kler, sevgiler.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. de kubad,
      ah evet bak tam isabetli bir c├╝mle "hayal g├╝c├╝ de─čil ger├žek"
      evet cidden ├žok fena de kubadc─▒m. Ben de kalemini seviyorum okutuyor ak─▒c─▒ bir uslubu var.
      ├çok te┼čekk├╝rler be─čenmene ├žok sevindim :) ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  24. ├çok g├╝zel bir anlat─▒m olmu┼č. ─░lgilenmeyen bile ilgilenir diye d├╝┼č├╝n├╝yorum. Bu konu her seferinde ├žok ├╝z├╝yor beni. Kitap al─▒nacaklar listeme girdi bile. Kaleminize sa─čl─▒k :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Elif ─░pek Durmaz,
      Elifcim ├žok te┼čekk├╝r ederim. Ger├žekten ├╝z├╝c├╝ konular ve d├╝nyada bu tarz ├╝z├╝c├╝ olaylar olmaya devam ediyor ve edecek maalesef ac─▒ ger├žekler:(
      Okursan senin de yorumunu okumay─▒ ├žok isterim. ├çok te┼čekk├╝rler ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  25. Nefes Nefese kitab─▒ g├╝zel anlat─▒m─▒nla ilgimi ├žekti. Okumak isterim. Ayr─▒ca yaz─▒ndaki trenle ilgili detay beni holokost filmlerin g├╝zel ├Ârneklerinden biri olan Train De Vie isimli filme g├Ât├╝rd├╝...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Z├╝lalcim ├žok te┼čekk├╝rler can─▒m okursan yorumunu bekliyoruz mutlaka ;)
      Bak o filmi hi├ž bilmiyorum , ama Ya┼čam Treni konu benzerdir diye d├╝┼č├╝nd├╝m . Ben de o filmi izleyeyim . ├Âpt├╝m ­čĺĽ

      Sil
  26. Ortada bulunan siyah beyaz foto─črafa bay─▒ld─▒m :) Yaz─▒y─▒ okurken foto─črafa ┼č├Âyle bir bakm─▒┼č kitab─▒n kahraman─▒ Selva canlanm─▒┼čt─▒ g├Âz├╝mde. Sonradan fark ettim sen oldu─čunu :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Z├╝lalcim
      Vaooow arkada┼č─▒m ├žok dikkatlisin tebrik tebrik kocaman hem de ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ
      Zannedersem kimse farkedemedi benim oldu─čumu :D Ke┼čke ba┼čta belirtseydim dedim ├ž├╝nk├╝ epey bir dikkat gerektiriyor orada beni g├Ârmek . Vay vay vay dedim ┼čimdi sana muhte┼čemsin :D ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ ­čĺĽ

      Sil
  27. Amazing! Thanks for sharing dear
    Great blog! I'm following you! Follow back?***
    http://omundodajesse.blogspot.pt/

    Yan─▒tlaSil
  28. ay┼če kulin o ba┼čkaa :)
    ben de blogumda y─▒l─▒n kitab─▒n─▒ se├žiyoruz, sen de yorum yaparsan mutlu olur sevinirim :))

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. deniz derin
      ├Â─čle aras─▒ gelirim denizcim ­čĺĽ

      Sil
  29. K─▒rm─▒z─▒l─▒ g├╝zel kad─▒n :) ├çok ama ├žok yak─▒┼čm─▒┼č ┼čapkan...
    Kitap yorumunu okurken i├žim c─▒zzzzz etti ;( Olmuyor yapam─▒yorum s─▒k─▒┼č─▒yorum ├žok okurken. Allah kimseye ya┼čatmas─▒n diyebiliyorum sadece.
    Bir ├Âp├╝c├╝k konduray─▒m istedim g├╝zel enerjik bloguna... :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Elifcim caniiiimmm cok te┼čekk├╝r ederim.
      Amin cnm maalesef karanlik bir cagdayiz.
      Ben de seni kocaman opuyorum ­čĺĽ

      Sil
  30. Y─▒llar ├Ânce okumu┼čtum ve ├žok be─čenmi┼čtim;)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Feridecim evet ├žok g├╝zel bir kitap sevgiler <3

      Sil
  31. bu yaz─▒da en ├žok senin fotonu be─čendim. eski zaman insan─▒ gibi. eski filmlerdeki gibi. h─▒mm paris havas─▒ var evet :) baksana, demi┼čsin yaa, evet ├žok kitap okudum okuyom ama ├Âzellikle kafamda tutmuyom yaa, yani bi┼či yapm─▒yom, sadece haf─▒zam kuvvetli, yani unutmak istesem de unutam─▒yom, bi dee, ben bo┼č bo┼č gezmeyi, yemek yemeyi, denizi tatili ├žok uyumay─▒ filan da ├žok seviyom yaaa, sadece okumuyom yaniii, kitaplar─▒ okuyunca hemen veriyom birilerine, bazen kafede bitiyo bir kitap garsona b─▒rak─▒yom, ders veriyom ├Â─črencilerime veriyom, anneme yolluyom, kim olursa i┼čte veriyom i┼čte, ya sadece kitap film dizi m├╝zik yok bende yani evet hep evde ve yaln─▒z─▒m hep bunlar─▒ yap─▒yom ama mesela s─▒k s─▒k b├╝y├╝kadaya gidiyom, ├žok y├╝r├╝y├╝┼č yap─▒yom, ama hep tek ba┼č─▒ma i┼čte, k─▒sa devre olmuyor, kar─▒┼čt─▒rm─▒yom, bir de kafamda hep kitaplar kurgular yok yaa, ak┼čamlar─▒ bol dizi izliyom meyveyle ├žekirdekle filan, normal bo┼č bo┼č ya┼č─▒yom ama yazmaya oturunca akl─▒ma her┼čey geliyor i┼čte, ama zihnim bo┼čtur yaaa, bak son yaz─▒mda beki ikala var, onu ├žok severdim, ┼ču zen d├╝┼č├╝ncesi var, bo┼č zihin, yanii, ben yazmaya oturmad─▒k├ža d├╝┼č├╝nmem hi├ž ki, ayr─▒ca, entelekt├╝elleri de hi├ž sevmem, ededbiyat├ž─▒lar filan ├žok s─▒k─▒c─▒ insanlar valla. yeni kitap m─▒─▒─▒─▒, aaaa i┼čallah tabiii, olabilir ki birg├╝n. madem sen istiyon ┼čekercim :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. deepcim ├žok te┼čekk├╝rler . evet bu durumda ├žok ┼čansl─▒s─▒n genlerine te┼čekk├╝r bor├žlusun ;)
      hayat sana g├╝zel be g├╝zelim. keyfin daim olsun ;) zihin bo┼člu─ču da ne ilgin├ž bir durum. ama bu biraz da de─čersizle┼čtirmeye neden olmuyor mu ki? tam birine veya bir┼čeye de─čer olu┼čtururken pat zihin bo┼čal─▒yor her┼čey unutuluyor :D
      bence de edebiyat├ž─▒laar ├žok s─▒k─▒c─▒lar onlar kendi ek├╝rileriyle mutlular ve paralel bir evrende ya┼č─▒yorlar.
      yeni kitab─▒ hali haz─▒rda var m─▒ diye sormu┼čtum. anlad─▒─č─▒m kadar─▒yla hersene ├ž─▒kar─▒yorsun bu sene de ├ž─▒karcan m─▒ diye sordum ┼čekercim :)

      Sil
  32. teknik filan uygulam─▒yom. zaten ├Âyle do─čmu┼čum i┼čtee. evet eski zamanlar kad─▒n─▒ olmu┼čsun. paris 1930 evet evet paristeki istasyonlardan biri o sen s├Âleyince g├Ârd├╝m seni. paristen trenle ka├žarken bir alman askere a┼č─▒k olcan kader i┼čte :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. deepcim evet evet do─ču┼čtan tamam :D sonradan da ├Â─črenilir herhalde ama yine de insan─▒n f─▒trat─▒nda baz─▒ ┼čeyler olmal─▒ evet evet ;)
      dedim yaa kurgulasana sen s├╝per kurgulars─▒n , minnak bir hikayeye s─▒─čd─▒r─▒rs─▒n bir├žok ┼čeyi. hatta bu g├Ârseli bile kullanabilirsin tabii istersen. benden sana tam destek f─▒st─▒─▒─▒─▒kkk ^.^ seni okumak g├╝zel nas─▒l olsa. ;) ama sen yine de alman askere a┼č─▒k ettirme :D sevgiler can─▒m <3

      Sil
  33. Ben de birka├ž g├╝n ├Ânce okudum, g├╝zeldi, Schindler'in Listesi gibi kahramanl─▒─č─▒ bizim diplomatlar─▒m─▒z da yapm─▒┼člar asl─▒nda bunun da filmi olsa ├žok iyi olur dedim okurken, bu arada kitab─▒n ─░ngilizce ismini daha be─čendim. "─░stanbul'a Son Tren". ┼×apka da, i├žindeki de ├žok g├╝zeller:)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. M├╝jdecim vay be ayn─▒ zamanlarda okumu┼čuz desene. Evet filmi olsa s├╝per olurdu. O senin g├╝zelli─čin diyorum ve kocaman ├Âp├╝yorum ;)

      Sil
    2. Evet, asl─▒nda bir y─▒ld─▒r rafta duruyordu ama ancak bilgisayar k─▒r─▒l─▒p tamire gidince okuyabildim:))) ben de kocaman ├Âpt├╝m:)

      Sil
  34. Sen nas─▒l ya┼čatarak anlat─▒yorsun ├Âyle, ama en ├žok merak etti─čim, o foto┼čoplar falan nas─▒l yapt─▒n ├Âyle pencereden bakan bir de sava┼č alan─▒n─▒n ortas─▒ndaki, bay─▒ld─▒m ben ;)
    Harika olmu┼č yay─▒n─▒n ve m├╝thi┼č bir emek var, eline sa─čl─▒k...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Kahve Yan─▒c─▒m hey ma┼čallah cidden ├žok ama ├žok dikkatlisin E tabi o kadar kahve i├žersen konsantrasyon tavan yapar b├Âyle ;) Bravo yaa farketmene o kadar sevindim ki can─▒m s├╝persin. Bu emek dostu yorumun i├žin sana kocaman te┼čekk├╝rler <3<3<3

      Sil
  35. hi├ž ay┼če kulin okumad─▒m, ama bu kitab─▒n─▒ ├žok duydum... konusu ├žok ba┼čar─▒l─▒ g├Âr├╝n├╝yor ancak ben dayanam─▒yorum genelde bu tarza... yine de akl─▒ma yazd─▒m =) elinize sa─čl─▒k, resminizi de ├žok be─čendim, ├žok ho┼č ├ž─▒km─▒┼čs─▒n─▒z <3

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Duygun Evrimcim evet biraz daha ├želik gibi sinirler laz─▒m. ├çok yoruyorsa bu tarz okuma bo┼čver can─▒m ;) Ahh ├žok te┼čekk├╝rler f─▒st─▒k o sen ├žok g├╝zel bakt─▒─č─▒n i├žin ben ├žok ho┼č ├ž─▒km─▒┼č─▒md─▒r :) sevgiler <3<3<3

      Sil
  36. Ay┼če Kulin'in okumak istedi─čim kitab─▒ :)) Umar─▒m yak─▒n zamanda okuyabilirim :)) Bu arada ┼čapka ├žok yak─▒┼čm─▒┼č :))

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Kagit Salincak,
      Yorumlara cok gec yanit verdigim icin oncellikle ozur diliyorum kiymetli arkadasim. Kitabi okuyabilirsen senin yorumunu zevkle okuyacagim. Sapkami begenmene de cok sevindim cok tesekkurler sevgiler­č弭čĺĽ

      Sil
  37. Deryammm yeni y─▒l sana ailenle birlikte sa─čl─▒k, huzur, mutluluk getirsin in┼čallah. G├╝len y├╝z├╝n hi├ž solmas─▒n mutlu seneler can─▒m benim ❤­čĺĽ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Zehracim sana yazmistim ama buradaki yorumunu da cevapsiz birakmak istemem. Gonlunce huzur dolu bir yil olsun insallah tatli arkadasim . cok opuyorum sevgiler­čĺĽ

      Sil
  38. baksanaaaa iyi y─▒llar ve senin i├žin bir ├Âyk├╝ yazd─▒─▒─▒m. bak senin anneannenin annesinin ├Âyk├╝s├╝n├╝ yazd─▒─▒m :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Deepcim deepcim­čÄ­čÄÁ­čśé
      Galiba bununla ilgili cevap vermistim guzelim sana. Cok tatli bir kurguydu tekrar emegine saglik fistiiik sevgiler­čĺĽ

      Sil
  39. baksana binnaz han─▒m yorumuna ├žok uzun cevap verdiiim :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Deepcim evet bu konuyu halletmisiz. Sevgiler canim. Mutlu haftasonlarin olsun ­čĺĽ bir ricaya gelecegim birazdan bloguna ­čĺť

      Sil
  40. Hi├ž okumad─▒─č─▒m bir yazar lakin okusam m─▒ diye d├╝┼č├╝nmeye ba┼člad─▒m yaz─▒ndan sonra :D Ve o "├ľz├žekim" e hayran kald─▒m ablac─▒m.

    NOT: Bize de bekleriz, aray─▒ so─čuttun iyice :D

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Cahil Okur
      Nihatcim insallah okursun diyelim. Cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Arayi cok aciyorum bir turlu oturtamadim bu aralarda. Daha fazla gelecegim insallah. Sevgiler ­čĺĽ

      Sil
  41. Kitap bir yana tablo kad─▒nlar─▒ gibi g├Âr├╝n├╝yorsun :))

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Syrakuzucum:) bazen megoloman gibiyim demii:) ama yine de tesekkurler ayse kulin vuracak beni kitabinin onune gectim diyee hahah:) narsist mi oldum g─▒─▒ bennnn.. eyvahlaaar komsular yetissin gene :D

      Sil
  42. O kadar g├╝zel bir yaz─▒ yay─▒nlam─▒┼čs─▒n ki, kitap okumay─▒ ├Âzledi─čim farkettim, sanki kitab─▒ okuyormu┼čum gibi hissettim, bir yandan i├žim burkuldu, bir yandan sard─▒ bile hen├╝z elime almadan kitab─▒.
    Hele o selfie...
    Bay─▒ld─▒m bay─▒ld─▒m :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Sihirli Mavi
      Canim benim bu kadar tatli yorumuna bu kadar gec cevap verdigim icin cok ozur dilerim. Umarim okuma firsatin olur cok seversin diye dusunuyorum. Selfie yorumuna da kocamaan tesekkurler tatliiim. ­č弭č弭čĺĽ

      Sil
  43. Derya iyisin de─čil mi :)) yoksun uzun zamand─▒r. Bu arada kitab─▒ k─▒z─▒m okudu ├žok be─čendi, ben de elimdekini bitirince ilk s─▒ramda merak ediyorum. ┼×apka ├žok yak─▒┼čm─▒┼č, iyi ki saklam─▒┼č annen, sevgiler...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. ├ľce,
      Ah canim cok ara verdim bloga yorumlara. Bu kadar gec cevap verince o kadar mahcup oldum ki tatli arkadasim. Kizinin okumasina ve begenmesine cok sevindim canim.selam ve sevgilerimi iletir misin­č弭č弭čĺĽ Belki su siralarda sen de okuyorsundur ve umarim sen de seversin canim. Evet annecigimin saklama huyu ise yariyor gercekten de. Cok tesekkurler canim mutlu gunler ­čĺť­čĺť­čĺť

      Sil
  44. Zaman mekan din irk fark etmeden ├ž─▒kar─▒lan sava┼člarda onca masum insanlar─▒n yok olmas─▒ ac─▒lar ├žekmesi ├žok ├╝z├╝c├╝ koca d├╝nyada payla┼čamad─▒klar─▒ ne var sonunda onlarda gidiyor .

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Evimin guncesi
      Ah arkadasim ne kadar da dogru dusunuyorsun guzel dusunuyorsun. Bizim gibi dusunen milyarlarca insan var ama dunya 3-5 kisinin elinde talan olup gidiyor. Bunu anlayamiyorum.
      Mutlu gunler canim­čĺĽ

      Sil
  45. Kitab─▒ okumad─▒m ama okumak i├žin m├╝thi┼č heveslendim ┼čuanda. Ellerine sa─čl─▒k harika yorum olmu┼č :)

    Yan─▒tlaSil