14 Nisan 2017 Cuma

Film Önerileri Ve Sohbet




Selam dostlar , umarım herkes iyidir. Yoğun, koşuşturması bol bir yaşamda çırpınıp gidiyoruz her birimiz. Biraz sohbet edelim mi ? Kahvelerimizi de alalım yanımıza🍵


Özellikle milletçe garip bir hal aldığımız, birbirimizden ve kendimizden koptuğumuz, toplumsal değerlerimizin zayıfladığı bu dönemde çokça karamsarlık sardı dört yanımızı. Görüyorum ki kutuplaştık, ikiye bölündük . Aynı toprağın insanıyız, atalarımız aynı , Kurtuluş Savaşında vatanı kurtarmak için canlarını feda eden nesillerin torunlarıyız her birimiz. Cumhuriyetin fidanları olarak dünyaya gözümüzü açtık. İnşallah milletimizi birbirine düşüren, sosyal ayrımlara yol açan tüm bu dengesizlikler ve tuzaklar bir an evvel ortadan kalkar ve yine birbirine bağlı, değerlerine dönen, sevgi saygı dolu bir toplum haline geliriz. Evet Hayır meselesi, Sol Sağ meselesi kardeşi kardeşe vurdurtan acımasız oyunlar.

Kardeşim bir anayasa yapılıyor,  maddelerini tek tek okuyan yok. O Hayır dediği için EVET derim diyenlerle, o EVET dediği için HAYIR diyorum diyenlerle doldu etrafımız. Bir açın okuyun, eski maddeleri kıyaslayın. Hadi olmadı değiştiririz denecek oyuncak değil bu. ANAYASA yahu.

Hiçbir zaman hiçbir ideolojiye körü körüne bağlanmamak lazım.İnsanoğluna canlı olarak verilmiş en büyük lutuftur bu AKIL.  Kullanalım hatta daha doğrusu kullanmakla mükellefiz. Allah'a ne diyeceğiz "aa aklım var mıydı kullanmadım tüh" mü diyeceğiz.  Okumak, araştırmak, eleştirel yaklaşmak şu anı değil geleceği kurtarır.

"EVET" ise neden EVET ? Hiç tatmin edici bir açıklama ile karşılaşmadım. 126. maddeden kimse endişe etmiyor mu mesela? 126. madde ne ki diye soruyorlar. E daha endişe verici, maddeleri bilmiyorsunuz. OH MY GOD !!! demek istiyorum sevgili kardeşlerim.

Bir tek kişiye aşkla bağlanılmış bunu anladım ama kardeşim o kişi de bir kul , o da fani. Şu anı niye düşünüyorsun sürekli, senin ülkeni kurtaran o şehit ataların sadece "o Anı" düşünselerdi o anın geleceği olan "şu anda" biz olur muyduk ?

Hayır da çıksa Evet de çıksa hepimiz bu vatanda yaşamaya devam edeceğiz. Bu kadar birbirimizi öteleyerek, aşağılayarak, bölünerek, düşman kesilerek nasıl yaşayacağız, birbirimizin yüzüne nasıl bakacağız. 17 Nisan'da kazanamayan taraf Marsa gidecek değil herhalde  töbe töbe..
*-*-*

Sohbete bir es verelim gari :) Bunca karmaşanın arasında üzüntünün içinde arada bir tebessüm sokmak lazım yaşamımıza arkadaşlarım. İzlediğim ve çoook keyif aldığım, kahkaha attığım iki filmden bahsedeyim :)


1-OLANLAR OLDU 


Çok eğlendim izlerken. Romantizmi de tam tadındaydı, neşesi de. "İNCİR" şarkısı da çok tatlıydı Yunanca şarkı da.. Bir de bizim buralarda Seferihisar da çekilmiş olması da ayrıcalık tabiki :) İzlemeyenler izlesin acaip keyifli bir film. Nete düşse tekrar tekrar izlemek isterim :)

2- GÖRÜMCE 



Biraz Amerikanvari ama çok eğlenci bir film. Gupse Özay erkek kardeşinin evlenmesini istemez , kıskanır , elinden geleni yapar çiftleri ayırmak için. Türlü türlü komiklikler , cadı bir görümce.:) Ben çok eğlendim izlerken tavsiye ederim ;)

*****


Keyifli Günlerimiz olsun , sevgimiz çoğalsın, karanlık yollarımız aydınlansın .. Selamlar   ❤ ❤ 






31 yorum:

  1. Derya'cığım eline sağlık, kutuplaştığımız çok doğru, hayatımda böyle kutuplaşma görmedim ben, onca başbakan gördüm şu 60 yaşıma kadar, hiçbiri Atatürk'e laf etmek şöyle dursun, İnönü'ye bile muhalefet lideriyken dahi tek söz edemezdi, hadlerini bilirlerdi. Demirel, Türkeş...hiçbirinde böyle acayiplikler, edepsizlikler, nankörlükler görmedik.
    Film önerileri için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Bizim millet de biri birine düşman olmaya çok meraklı. Yeter ki biri hedef göstersin. Birey olmak önemli. Birey olursan kendin araştırır kararı kendin verirsin. Yoksa birilerinin peşinden takılır gidersin yolunu bilmeden. Umarım düzelir her şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay valla dogru diyorsun dusmanlastik milli degerler kalmadi ondan olsa gerek. Birey olmayi beceremiyoruz maalesef

      Sil
  3. Çıkıp ben ateistim aslında dese, ''1400 yıllık islam yalanı'' diye manşet atacak gazeteler var bu ülkede. Osmanlıyı kurunca hepsi altın leğende yıkanacak ya ; lan sen gene amele olacan işte !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syrakuzucum ahh arkadasim ne korkunc valla ama maalesef dedigin gibi

      Sil
  4. Oyyy, yaraya tuz olmuş bu güzel yazı.
    Kaygı, insanlıktan paraya ve güce dönüşünce bu senin bahsettiğin gelecek endişesi ortadan kalkıyor maalesef.
    Pişman olunur mu? Bilmem. Sanmam.
    Ben aklın kullanılmadığına inanmıyorum zaten. Kullanılmayan vicdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. De kubadcim ah canim dogru diyorsun vicdan :(

      Sil
  5. Ne de güzel demişsin, Marsa gidecek halimiz yok ya diye... Yine birbirimizin yüzüne bakacağız, yine birlikte yaşayacağız. Zorundayız...

    Körü körüne bağlılığı ben anlayamıyorum. Yok kafam almıyor Derya... Bir oku, bir incele, bir dinle... Ona göre karar ver. Kimse kimseye sen bunu diyeceksin, sen şunu diyeceksin dememeli zaten. Akıl nerede ama :((

    Bu filmler aklımdaydı, yeniden hatırlattığın iyi oldu bacım. Gülmeye ihtiyacımız var...
    Sessiz kalma bir daha bu kadar, vallahi özleniyorsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum cok guzel demissin canim❤
      Ben de cok ozledim ❤❤❤

      Sil
  6. Nasıl bu kadar körü körüne bir bağlılıktır aklım almıyor zaten. Akıl, bize verilmiş ve kullandığımızda yolumuzu bulacağımız bir şey ama gel de anlat. Teşekkürler, çok beğendim yazınızı. Kahvem bitti, bana müsade :) (Olanlar Oldu' nun internete düşmesini bekleyenlerdenim ben de)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos ben tesekkur ederim ne guzel yorumlamissin. Bi kahve daha alsaydin:)
      Ne zaman duser acaba internete :)

      Sil
  7. Deryacim ne güzel yazdin. En yaralayici olan bu kutuplasma ve düsman olma hali.umarim hayirlisi olur çok endiseliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacim gercekten aci verici birbirimize dusman kesilmemiz. Ah canim ayni endisedeyim

      Sil
  8. Kahvemi aldım geldim
    Güzel ülkemin kıymetini bilmeyenlerle aynı havayı soluyorum yanyanarım yanarım ona yanarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigriscim hosgeldin canim.Kıymet bilmemek ne acı .

      Sil
  9. Öncelikle seçimlerle ilgili söylediğin her şeye katılıyorum. Bu sefer seçim yasakları da uygulanmadı!
    Görümcenin fragmanını bir erkek arkadaşla izliyorduk. Laf aramızda o da bu görümceye nal toplatır. Beraber pek kikirdemiştik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiyecim kayinbirader mi oluyor o da:) o zaman izleyince epey bir koparsiniz siz :D

      Sil
  10. Tek kişiye aşkla bağlanılmış, o kadar doğru bir ifade ki. Gidip sarsmak istiyorum, kardeşim o kişiye oy vermiyoruz şu anda, git vereceğin illâ istiyorsan yine ver ama bunun onunla bir alâkası yok, yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancim hih tam dedigin gibi bu sefer baska kisiyle ilgili degil bi idrak etselerdi:(

      Sil
  11. Olağanüstü hal dönemlerinde yapılan değişiklikler ne kadar sağlıklı olabilir ki. Referandumdan hiç umutlu değilim. 12 Eylül darbesi sonrasında yapılan referandum sonucu hep aklımda. Önce milleti bezdiriyorlar sonra değişikliği dayıyorlar.
    Bu oyunu bilen eskilerin hayır diyeceğini düşünüyorum. Gençler hakkında bir fikrim yok açıkçası.
    Temennim referandum sonrası çok ölümlü terör olaylarının tekrar ortaya çıkmaması.
    Hayırlısı olsun diyelim. Yarınki referandumun kazananı Türkiye olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zulalcim cok dogru diyorsun canim. Insallah kazanan Turkiye olsun.

      Sil
  12. ay eğlenceli filmler demek ki izlerims :)

    YanıtlaSil
  13. Çok can sıkıcı süreçlerden geçiyoruz. Keşke her şey bir kahve içimi tadında olsa. Onun bile hevesi kalmadi artık içimizde. Aydınlık günler diliyorum hepimiz için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Dumanı üstünde bir kahve mi o? Yoksa çay mı? Tam çay yazısı yazdım bloguma bugün, onun üstüne denk geldi. :) Ben de diyorum bloguma kim uğramıyor şu sıralar... :) :)

    YanıtlaSil
  15. Amiiiin diyorum Derya'cım. Çok can yanmadan bu günleri atlatalım inşallah. Kahve çok iyi geldi, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. İçimdekileri dökmüşsün Deryacım aklına sağlık güzel arkadaşım!
    Maalesef böyle! Bu kutuplaşma beni benden alıyor kendime gelemedim 1 sene olacak neredeyse ;(
    En çok da, normalde okuyan öğrenen aklı başında insanların bunları yapmaması kahrediyor beni! Her şeyi okuyan adam ANAYASAYI okumuyor :S ;.(
    Sonumuz hayırolsun, evlatlarımız mutlu olsun! Hiçbir anne evlat acısıyla yanmasın 🙏

    Filmler biraz sakinleştirdi bu arada :) İkisini de hala izleyemedim, izlemek lazım.

    YanıtlaSil
  17. Olanlar olduya baktım ve çok beğendim. En azından çocuklarınızla rahatlıkla izleyebiliyorsunuz. Bştaki görsele de bayıldım. Nasıl öyle dumanlar çıkabiliyor.

    YanıtlaSil
  18. Slmlar.Maalesef ki yazınızdan bir hayli geç karşılaştım. Hemen hemen aslında şuraya yazan herkesle aynı düşünceye sahibim. Fakat ben umutluyum. Yine eski günlerimize döneceğimizden umutluyum. Birileri gaflet uykusunda olabilir. Sanki kurtuluş savaşında da böyle tipler yokmuydu eminim vardı. Kurtuluş savaşında ülkeyi bırakıp kaçanlar yokmuydu eminim vardı..Şimdi de var. Vatanı bırakıp başka ülkede yaşamak ikinci sınıf vatandaş olmak ne kadar mutlu edici orası tartılışır. Fakat Atamızdan biz böyle öğrendik ve öğretildik.Sonuna kadar kuruluş değerlerimize sahip çıkacağız şartlar nasıl gelişirse gelişsin. Çocuklarımıza öğretmemek için çabalansa da bizler evde bu sevgiyi aşılayıp öğreteceğiz. Atamız da o günün şartlarında umutsuz olup geri adım atsaydı geldikleri gibi gidemezlerdi. Şarkıda da dediği gibi ( benim hala umudum var ) Sizlerde umutsuz olmayın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur Yüce,
      Çok güzel bir yorum ne kadar motive edici ve umutları yükseltici oldu. Umutsuz olmayalım evet çok teşekkürler canım💞

      Sil
  19. deeptone,
    Renkli Pasta Sepeti,
    Kafa Dergi,
    Gökçe Bağtır,
    Nilgün Aydın,
    Dağınık Anne,

    Sevgili arkadaşlarım yorumlarınızı denetleme kutusunda unutmuşum cevapsız kaldı çok özür diliyorum. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim Mutlu keyifli günler sevgiler 💞

    YanıtlaSil