24 Ekim 2016 Pazartesi

Şölen'de Aşk Tartışması Platonun Kaleminden..


Merhaba arkadaşlar. Bugün sizi yaklaşık 2500 yıl önceye götüreceğim :) Platon dönemine gidiyoruz.

"ŞÖLEN" Platonun kaleme aldığı muhteşem bir diyalog.


SAY Yayıncılık'ın bastığı , Eski Yunanca'dan Furkan Akderin tarafından çevrilen kitabı yayıma Ahmet Cevizci hazırlamış. Ahmet Cevizci Antik Yunan üzerinde felsefe uzmanı bir profesörümüz. 2014 yılında maalesef vefat etmiş.

Kitabımız gördüğünüz üzere ince bir kitap. 111 sayfa gibi gözükse de ilk 40 sayfası Ahmet Cevizci hocanın Platon tanıtımı ve Şölen diyalogunun incelemesinden oluşuyor. Değerli bilgiler var.

Kitabın arkasında ;

"ŞÖLEN, edebiyat ile felsefeyi mükemmelce harmanlayan bir şaheser olarak nitelendirilmektedir"  diye yazıyor. 

Bu cümle ışığında kitaba büyük bir merakla başlıyoruz zaten.

Arkadaşlar hani filmlerde görürüz Antik Yunan'da adamlar böyle toplaşırlar uzanarak ellerinde üzümler etraflarında hizmetçiler ziyafetler verirler. Bu görüntüyü şipşak kafamıza yerleştirip okumaya koyuluyoruz :)

 Ve yine bir ŞÖLEN ortamındayız. Tragedya yazarı Agathonun evindeyiz. Agathon  ödül alır ve bunu kutlamak üzere evinde ziyafet verir.
Diyalogumuz bu evdeki konukların sohbetidir.  Konu ise "AŞK" tır .


7 kişinin konuşması var. Hepsi AŞK ı masaya yatırır. AŞKı övmek ve anlamaktır amaçları.
Son vurucu konuşma "SOKRATES" e aittir.

AŞK ölümsüzlüğe ulaşma arzusu mudur? Güzel midir çirkin midir? Ruhsal mıdır tensel midir?
Ölümlü müdür ölümsüz müdür.?
Cevaplar kitapta beyninize kısa devre yaptıracak şekilde felsefi açıdan veriliyor.  En azından bu kedicik bu soru ve cevplara dayanamadı diyebilirim ahaha :D
AŞK ın felsefesine dayanamayıp bayılan KEDİCİK :)


Bir söz seçeyim kitaptan ve öyle bitirelim postu o halde ;)

"Bilgin olmayan mutlaka cahil midir? Bilginlik ve cahillik arasında bir yer olduğunu görmüyor musun?
-- Neymiş o? 
Doğruyu bilmek ama açıklayamamak "



Diyaloglar görseldeki gibi. Yani bir tiyatro text okuyor gibisiniz.

Platonun AŞK a bakışı böyleydi. Siz de bir tanımlasanıza kendinizce ;)

AŞK dolu günler diliyorum hepinize:) Ha bi de aklımdayken ben bi gün MARS tayken :D diyip gideyim. (Bir önceki posta atıf olsun bu da)  :D


Ah yaa MARS yerine PLUTO olmuş ki:) Bak yine olmadı bu hayalim :p

Bu kitabı okuduktan sonra siz de biraz sıyırırsanız kulağımı çınlatabilirsiniz arkadaşlarım.

Hadi kaçayım ben :D Sevgiler :)


25 yorum:

  1. Kedinin haline bayıldım. Hahaha :D

    Plütonun üzerinde kalp varmış ya şimdi moda oradan sevgi yollamam moda azizim. Mars'a bulaşmıyoruz zaten :D

    YanıtlaSil
  2. Heeey!Derya 2500 önceye gittim sayende.Vee ben burayı çok sevdim.OOh şölenler var burda.Aşk var, felsefe var.Daha ne isterim.Her şey harika.Yalnız Kedicikler baygın geziyorlar arada bir.Başka da, selamlar sizin yüzyıla.
    Nasıl tatlı anlatmışsın .Teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytül ahaha bu yüzyılda millet rahatmış oh sabahlara kadar felsefe yapsınlar :) Asıl ben Çok teşekkür ederim tatlım <3<3<3

      Sil
  3. Platon' un 2.500 sene önce bahsettiklerinin hala geçerliliğini koruyor olması insanoğlunun hiç değişmediğini de gösteriyor:) Platon okunur. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay
      Evet sonuçta mayamız aynı değişmez insanoğlu :)
      Platon okunur ama sakin dingin kafayla ;) teşekkürler yorum için iyi günler

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. kedilievin tarzı
      gördün kediciği güller açtı yüzünde di mi :D

      Sil
  5. Ooooh kedi ve kitap keyfi .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi
      Mert keyfimiz bol olsun ;) mutlu günler

      Sil
  6. Deli hatunum benim :))
    Kedişe pek bi sırıttım ahahahaaa :))
    Bu arada bilmek ve açıklayamamak hakikaten ne zordur...
    Bu kitap beni aşar mirim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebo:)
      Aşar mı dersin hımm bilemedim :)
      Gerçekten ben o söze çok takıldım nasıl derin ; bildiğini açıklayamamak.
      sırıtmamız bol olsun canım kocaman öpüyorum seni ^.^

      Sil
  7. Kainat, üç harf ile beş nokta üzerine kuruludur demişler, عشق
    Ayrıca o pisiciğe bayıldım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hatuncuğum ,
      vay vay aşk öyle mi yazılıyor arapça ;) senin arapçan çok iyi herhalde ?
      pisicikler fotolara ne çok yakışıyorlar. sevgiler canım <3

      Sil
    2. Evet böyle yazılıyor Derya hatuncum. Ama ben Arapça bilmiyorum, Osmanlıca biliyorum, ortak kelime çok fazla, ordan şey oldu :) ❤

      Sil
    3. eminecim bravo valla zor olsa gerek Osmanlıca. ama şimdi sen ne güzel anlarsın o eski şiirlerden özellikle SAFAHAT tan ? yani anlamsal olarak ta hakim misin yoksa yazı olarak mı? ingilizce de var sende di mi.

      Sil
  8. Ahaha Deryacım aşka dayanamayıp bayılan kediye ben de bayıldım =). Felsefeyi çok severim bu kitabı da seveceğime karar verdim 😊. Çok teşekkür ederim canım benim çok güzel bir kitap anlatımı olmuş yüreğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehracım bu kediciklerle nolcak halimiz :D Felsefeyi sever misin cidden ? Sağlam kafa gerektiriyor felsefe bunu iyi anladım :D
      Asıl ben teşekür ederim tatlım öperim kocaman <3<3<3

      Sil
    2. Cidden severim Derya 😄.

      Sil
  9. Kedi rol çalıyor benden söylemesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Randlee :)
      kediler rolcü di mi :) ama konu aşk olunca herkeste bi roller bi şeyleer :D

      Sil
  10. Derya çığım ben felsefe okursam eğer sonu kedicikten beter olur ... Bir damlacık aklım var ki her şeyi bilip çözmesem de olur sanırsam :)
    Emeğine sağlık tatlım benim ....

    YanıtlaSil
  11. Senin kitap yorumlarina bayiliyorum 😊. Antik Yunan dönemi de ilgimi çeken dönemlerden.

    YanıtlaSil
  12. Kafa karışıklığı bu ya neyi nereye yazdım,bilemedim canısı,toplayayım kafamı,
    gelip okurum dah güzel güzel.
    Ama bu aralar çok sevmeme rağmen sokrates-platon çok ağır gelecek gibi....

    YanıtlaSil
  13. :)))) Öyle bi yazıyorsun ki hatun, sevdiriyorsun :)))

    YanıtlaSil